TysiÄ ce badaĹ i analiz technicznych, setki projektĂłw krajowych i dziesiÄ tki miÄdzynarodowych. DziesiÄÄ tysiÄcy opracowaĹ naukowych, to czÄĹÄ dorobku szeĹÄdziesiÄciu piÄciu lat dziaĹalnoĹci Instytutu Transportu Samochodowego, lidera w dziedzinie badaĹ nad problemami transportu drogowego.
Zastanawiasz siÄ ile paliwa zuĹźywa twoje auto i czy nie zatruwa Ĺrodowiska? Czy elementy odblaskowe speĹniajÄ swojÄ funkcjÄ? Jak wytrzymaĹe sÄ materiaĹy wykorzystywane przy budowie pojazdów? Co naleĹźy zrobiÄ, by poprawiÄ bezpieczeĹstwo ruchu drogowego? Ile milionów kilometrów pokonujÄ pojazdy ciÄĹźarowe? Czy dany pojazd moĹźe zostaÄ dopuszczony do ruchu? Dlaczego czÄĹÄ kierowców lekcewaĹźy kodeks drogowy? Kiedy kierowcy przestanÄ byÄ potrzebni, i jakie ĹşródĹa napÄdów znajdÄ siÄ w samochodach przyszĹoĹci? Na te i szereg innych pytaĹ od szeĹÄdziesiÄciu piÄciu lat starajÄ siÄ odpowiedzieÄ eksperci Instytutu Transportu Samochodowego - nowoczesnego oĹrodka badawczo-rozwojowego.
Przez 65 lat istnienia Instytut Transportu Samochodowego wspóĹtworzyĹ historiÄ polskiej motoryzacji. Od poczÄ tku lat 50-tych XX wieku do dnia dzisiejszego w Instytucie wykonano badania techniczne tysiÄcy samochodów osobowych i ciÄĹźarowych, motocykli, autobusów i innych pojazdów oraz ich podzespoĹów.
- Aktualna oferta naukowo-badawcza Instytutu dotyczy obszarów, które sÄ szczególnie istotne dla planowania i realizacji polityki paĹstwa, a których wykonanie jest konieczne dla zapewnienia m.in. bezpieczeĹstwa publicznego, poprawy jakoĹci Ĺźycia obywateli oraz postÄpu technicznego i organizacyjnego w szeroko rozumianym transporcie drogowym. Owe zadania dotyczÄ bezpieczeĹstwa i ekonomiki transportu, ochrony Ĺrodowiska oraz bezpieczeĹstwa technicznego, podkreĹla prof. nzw. dr hab. inĹź. Marcin ĹlÄzak, dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego.
To, co odróĹźnia Instytut od innych instytucji naukowych, to fakt Ĺźe dziaĹania podejmowane w ITS majÄ waĹźny wymiar pro-spoĹeczny, poniewaĹź uwzglÄdniajÄ zagroĹźenia wynikajÄ ce z dynamicznego rozwoju motoryzacji, a celem Instytutu jest eliminowanie lub minimalizowanie tych zagroĹźeĹ.
- Prowadzonym pracom przyĹwieca podstawowy cel, którym jest poprawa bezpieczeĹstwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, ochrona Ĺrodowiska, rozwój innowacji w zakresie paliw alternatywnych, elektromobilnoĹci, autonomizacji pojazdów oraz kreowanie inteligentnych systemów transportowych tak, aby dzisiejsza motoryzacja mogĹa siÄ staÄ motoryzacjÄ jutra, dodaje prof. Marcin ĹlÄzak.
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/65-lat-instytutu-transportu-samochodowego